Rezumate si idei principale - 11 - Robert Cialdini - Psihologia persuasiunii

Cred ca cel mai simplu rezumat posibil al acestei carti este listarea principiilor si regulilor, asa ca va las direct cu ele.

1. Regula reciprocitatii - obligatia sociala de a intoarce un favor in orice situatie pentru a nu te simti apasat de datorie.
2. Principiul contrastului de perceptie - vinzi ceva scump intai si pe urma aditionalele ieftine care par si mai ieftine comparat cu lucrul initial.
3. Tehnica retragere / respingere - ceri ceva ff mare/dificil initial si dupa refuz formulezi o alta solicitare, mai mica ce stii ca va fi acceptata.
4. Nevoia de consecventa - daca ti-ai luat un angajament in public, urmatoarele actiuni/decizii vor fi de natura sa sprijine imaginea de sine pe care ti-ai creat-o prin primul angajament.
5. Cand un om scrie pe hartie o declaratie de orice fel se activeaza nevoia de consecventa si va incerca sa isi potriveasca actiunile cu ceea ce a declarat anterior.
6. Cand anumiti oameni au o anumita perceptie despre noi, noi incercam sa ne comportam conform perceptiei respective.
7. Angajamentul este mai eficient în schimbarea imaginii de sine și comportamentului cuiva dacă acesta este activ, public și solicita efort.
8. Principiul dovezii sociale - functioneaza cel mai bine cand suntem nesiguri si nu stim ce comportament sau decizie sa adoptăm cu privire la un anumit aspect.
9. Tendinta de a imita un comportament va fi cu atat mai mare cu cat cel care manifesta comportamentul respectiv este asemănător noua.
10. Factori care influențează simpatia - atracția fizica, faptul ca ne plac lucrurile familiare, asocierea.
11. Tehnica piciorului in prag este intarita de principiul consecventei. Daca ai obtinut un acord mic de la cineva este mult mai probabil să obții și alte acorduri de la el ca sa isi păstreze părerea formată inițial și în baza căreia și-a dat acordul.
12. Autoritatea si simbolurile ei au o putere de influențare inconștienta asupra comportamentului uman.



13. Ideea unei posibile pierderi joaca un rol important în luarea deciziilor umane. Ești mai înclinat sa iti izolezi casa cand te gândești cati bani pierzi nefăcând-o decât cand te gândești câți bani economisești dacă o faci.




14. O informație este mai convingătoare dacă nu mai exista și alte surse de informații complementare.
15. Principiul raritatii se aplica la elemente precum timp, cantitate, informații de decizie.

Comments

Popular posts from this blog

30 de zile cu Moringa SuperMix

De ce nu am sa renunt la Pilates...ever!

Rezumate si idei principale - 10 - Daniel Pink - Drive