Senzatia de usor...sau ce acumulezi cand elimini

De vreme ce ultima mea intalnire cu un terapeut profesionist m-a invatat sa imi las telefonul la o parte, am venit de data asta fara niciun mijloc de distragere a atentiei. Si bine am facut! Pentru ca am primit in schimb o ora de cultura generala J

Adrian este tanar. Foarte tanar. Si totusi isi cunoaste foarte bine meseria. A supravietuit dorintei parintilor care l-au trimis intr-un liceu economic si a devenit terapeut.  Ca un beneficiar al drenajului limfatic pe care mi l-a facut, nu pot decat sa ma bucur ca a lasat merceologia si contabilitatea la o parte in favoarea tehnicilor si tratamentelor corporale. Pentru ca se pricepe si pentru ca povesteste cu bucurie despre asta.

Probabil ca de drenaj limfatic a auzit toata lumea si macar o data fiecare a facut o sedinta de asa ceva. Eu am facut mai multe, in diverse saloane si cabinete. Unele au fost efectuate manual de un terapeut, altele au fost realizate cu ajutorul unor “sosete” sau unor combinezoane pneumatice ce se umflau si goleau in mod repetat.

Dupa ce le-am incercat si pe unele si pe celelalte pot spune ca prefer varianta manuala. In primul rand permite mult mai mult control insa are si efecte mai puternice. De ce spun asta? Datorita catorva senzatii pe care le-am observat in timpul ultimului tratament si datorita informatiilor primite in “ora de cultura generala” de la Adrian.

Ce e important de stiut la o sesiune de drenaj limfatic:
        -        Se incepe intotdeauna cu stimularea ganglionilor (punctelor colectoare) ale zonei imediat urmatoare zonei care se va lucre à in acest fel limfa dizlocata va intra in canalele colectoare si va fi elimineata
         -       Un drenaj limfatic nu va accelera circulatia limfei, ci doar o va debloca din tesuturi si o va pune in miscare catre ganglioni si canalale de evacuare
      -          Este cea mai utila metoda de combatere a celulitei. Mult mai eficienta ca o crema anticelulitica. De ce? Pentru ca disloca acumularile de limfa, care ramase in tesuturi pot produce edeme si aspect inestetic (de gropite sau de coaja de portocala), pentru ca ajuta la evacuarea toxinelor din sange si din organism si pentru ca ajuta corpul sa se simta mai “usor”.




Am aflat mult mai multe insa pentru ca nu aveam telefonul langa mine (J) nu am putut sa le notez pe toate asa ca acum recapitulez din minte. Toata lumea stie ca trebuie sa bea 2l de lichide pe zi pentru a se hidrata corespunzator, nu?! Ei bine, nu! Trebuie sa bem 30ml de APA/kg corporal. Acest lucru este valabil pentru adulti si reprezinta cantitati diferite in functie de greutate.

De ce? Well…because…apa este singurul element ce nu produce reziduuri in corp. Orice altceva (chiar si ceaiul sau sucul natural facute in casa pe care atatia din noi ne grabim sa il bem pentru un “Detox” rapid) are si o cantitate oarecare (chiar daca minima) de reziduuri ce sunt acumuate si transportate in limfa. Care reziduuri trebuiesc spalate cu….ati ghicit, apa!

Ca sa ma intorc la masaj, acesta incepe cu stimularea zonei retroclaviculare (suna pompos, in esenta este vorba despre zona din spatele claviculei, locul unde , in partea stanga - deasupra inimii se afla marele canal colector de limfa care se varsa mai departe in sistemul sanguin). Dupa cum spuneam, primul pas este stimularea zonei/ganglionilor ce vor colecta limfa pe care urmeaza sa o miscam.

Ulterior masajul se realizeaza tot cu ulei, insa cantitatea este mult mai mica deoarece miscarile sunt mai subtile. Canalele limfatice merg foarte aproape de piele asa ca nu este necesar un masaj profund pentru stimularea lor. Uleiul este tot de jojoba (ca la masajul ayurvedic) insa esentele care se pun in el sunt de portocale si de scortisoara.



Cam atat am sa va povestesc eu. Mai departe senzatiile trebuie sa le percepeti voi, asa ca va las pe mainile celor de la EdenSpa. Stiu ei mai bine ce sa faca!

Comments

Popular posts from this blog

De ce nu am sa renunt la Pilates...ever!

Rezumate si idei principale - 3 - Ralph Bruksos - Schimbarea ca oportunitate

Rezumat si idei principale - 2 - Carol Dweck - Mindset